Social Marketing voor de Cultuurmarketing Awards
Cultuurmarketing is dé community voor iedereen die het culturele veld verbindt met het publiek. Op het platform vinden marketeers uit de culturele wereld een breed scala aan workshops en kennis, maar ook vormt Cultuurmarketing een waardevol netwerk voor deze groep. Om het jaar worden bovendien de Cultuurmarketing Awards georganiseerd. Hierin strijden de mooiste culturele marketingcases om een plekje in de spotlights.
Foto’s door xander XAM mouthaan
Liefde voor cultuur
Cultuurmarketing en Afdeling Cultuur hebben samen al aardig wat geschiedenis. Niet gek, want we hebben een gemeenschappelijk doel: bijdragen aan de professionalisering van de kunst en cultuursector. Al lange tijd verzorgen we voor Cultuurmarketing online marketing workshops gericht op de culturele sector. Dat is leerzaam voor onszelf, maar natuurlijk ook voor de sector!
"Samen met Cultuurmarketing werken we aan de professionalisering van de culturele sector."
Sanne Schepers
Directeur Afdeling Online
Ondersteuning bij de Cultuurmarketing Awards
Bij de Cultuurmarketing Awards in 2019 hebben wij Cultuurmarketing als collega ondersteund op het gebied van social media adverteren. De focus lag hierbij vooral op het samenwerken, meedenken en ontzorgen. Dankzij een handige strippenkaart konden we hulp bieden, precies wanneer dat nodig was. Zo stonden we als collega marketeers bijvoorbeeld klaar tijdens maandelijkse calls en hebben we een aantal feedbackmomenten georganiseerd.
Trotse sponsor
Wij zijn fan van cultuur, maar ook fan van jong talent (wij leiden niet voor niets onze eigen collega’s graag op). Daarom waren we naast collega’s, ook officieel sponsor van deze editie van de Cultuurmarketing Awards. Als onderdeel hiervan krijgt de winnaar van de Young Talent Award, Joost van Abeelen (Woo Hah) van ons een online marketing workshop naar keuze.