Skip to main content

Samen voor het allerbeste resultaat met REEF

Wat als onze klant zélf heel veel verstand heeft van online marketing? Onze samenwerking met REEF bewijst dat dit supergoed uitpakt. Juist door elkaar uit te dagen en kritisch te bevragen, komen we tot de allerbeste campagnes voor dit projectbureau. Eén en één is drie!

Recruitment marketing

LinkedIn marketing

Display marketing

REEF case telegraaf ad banner

De opdracht

Opdrachtgevers en projectspecialisten voor mooie projecten in uiteenlopende vakgebieden aan elkaar koppelen: dat is waar de mensen van REEF dagelijks hun bed voor uitkomen. Het vinden van de juiste kandidaten bij het juiste project gebeurt steeds vaker online. Dat weet REEF natuurlijk als geen ander. Aan ons de schone taak om de online campagnes gericht op potentiële kandidaten in te richten en uit te voeren. Niet één keer, maar in de vorm van een mooi langdurig partnership. Als echte collega’s dus. Door samen te sparren over hoe het nog beter kan, bereiken deze campagnes resultaten om over naar huis te schrijven. Hoppa!

“Afdeling Online heeft de specialistische kennis in huis om onze online campagnes succesvol uit te voeren. Er is een goede klik, de lijntjes zijn kort. Niet voor niets gaan we voor langdurige samenwerking. Als ik iets bedenk dat helemaal klote is, wil ik dat ook van hen horen. Ze mogen - nee, moeten - kritisch zijn. We hebben zo’n goede verstandhouding dat we dit soort dingen gewoon naar elkaar uit kunnen spreken.''

Erwin Kampinga

Senior Marketeer REEF

REEF case facebook

Ultra efficiënte campagnes

Voor REEF hanteren we de principes van ‘see, think, do’. En dat werkt: vóór leads daadwerkelijk tot actie overgaan moet je boodschap eerst een paar keer langskomen. Zo kweek je naamsbekendheid (see), zorg je dat er in het hoofd van je potentiële klant iets gaat borrelen (think), zodat hij vervolgens tot actie overgaat (do). Bij deze strategie hoort een super uitgebalanceerde samenwerking tussen de verschillende kanalen waarmee je communiceert. Advertenties op LinkedIn zijn uiterst geschikt voor het bereiken van de juiste doelgroep, ze naar de website te leiden en ze vervolgens te retargeten met display campagnes. Door steeds aan de knoppen te blijven draaien, zorgen we voor ultra efficiënte campagnes, die perfect passen bij het gedrag van de doelgroep. 

“Dit is een samenwerking waar ik erg blij van word. Alleen het inzetten van mijn knowhow op het gebied van social marketing en projectmanagement is niet genoeg. REEF daagt mij namelijk uit om nog een stap verder te gaan. Door de goede, inhoudelijke discussies over onze aanpak stuwen we elkaar naar nog grotere hoogte. En daar leer ik zelf ook weer van. Kennis die ik vervolgens direct kan toepassen in de praktijk. We werken echt als collega’s samen, met hetzelfde doel voor ogen.”

Silvy Verberne

Social marketeer bij Afdeling Online

Schot in de roos

Eén van de doelen die we met REEF nastreven, is het voor elkaar krijgen van zogenaamde ‘quality visits’. Dat betekent dat bezoekers vijftien seconden of langer op de website zijn. Hoe krijgen we dat voor elkaar? Strak targeten is het antwoord! Zie het maar als een trechter. We beginnen breed en targeten op interesses, vervolgens retargeten we en wordt de doelgroep steeds kleiner én steeds relevanter. Aan het eind van de trechter richten we ons op de doelgroep waarvan de kans het grootst is dat ze tot conversie overgaan.

krapteberoep jaap presenteert

“Het was erg inspirerend om te mogen samenwerken met Erwin van REEF. Hij begreep heel goed waar we campagnetechnisch mee bezig waren waardoor spontane brainstormsessies ontstonden om de campagnes nog beter te maken.”

Kevin Janssen

Medior SEA specialist bij Afdeling Online

Een gouden match

Ook adviseren we over randvoorwaarden die de campagnes nog doeltreffender maken. Een mooi voorbeeld is optimalisatie van de website. We zien namelijk dat het inrichten van heldere landingspagina’s voor de expertises van REEF ervoor zorgt dat mensen nog langer op de website blijven hangen.

Optimaliseren doen we natuurlijk op basis van de cijfers en analyses van de afgelopen maanden. Bespreken we onze bevindingen met REEF, dan kunnen we ook een spervuur aan kritische vragen en opmerkingen verwachten. En dat maakt deze samenwerking erg leuk én leerzaam. Met hun expertise op het vlak van werving en de markt en onze specialisten in Google campagnes, YouTube campagnes, social campagnes, (re)targeting en online gedrag houden we elkaar scherp. Een gouden match, dus!

De scores

De resultaten voor REEF zijn goed en dus gaan we voor een langdurige samenwerking. Samen schieten we nu ook op scherp naar de andere kant van hun businessmodel: namelijk de arbeidsmarkt. De belangrijkste cijfers van afgelopen campagnes op een rij:

Meer weten?

Neem contact op met Jaap

Stel je vraag aan Jaap

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >