Skip to main content

(On)gezouten online campagnes voor JOZO

Een veel groter online bereik tegen veel lagere kosten. Ongelofelijk? Zeker niet. Onze cijfers op dit vlak hoef je niet bepaald met een korreltje zout te nemen. Met een flinke snuf creativiteit zorgen we dat de targets van JOZO – het bekendste zoutmerk van Nederland – dubbeldik worden gehaald. Daarnaast krijgen we alle vrijheid om het merk via Facebook en Instagram sterk neer te zetten. Een samenwerking die wat ons betreft smaakt naar meer!

Strategie

Social marketing

Contentmarketing

Jozo Instagram feed
Klantlogo JOZO

De opdracht

Je hebt zout, en je hebt JOZO. Een merk met een superbreed assortiment op het gebied van zout. De marktleider in de Nederlandse zoutbranche schakelde Afdeling Online in voor een creatieve contentstrategie. En wij wisten meteen: dat gaat verder dan het delen van lekkere recepten en kookideeën alleen.

We doken in de wereld van het zout (we kregen zelfs een heuse zout masterclass van de merkeigenaar) en ontdekten een goudmijn aan toffe ideeën. Het doel? JOZO via Facebook en Instagram top of mind houden en de merknaam en bekendheid van de onderliggende producten versterken. Dat hoef je ons geen twee keer te zeggen.

“Dit bureau neemt de online branding campagne voor Facebook en Instagram volledig uit handen. Tot grote tevredenheid: van hun supercreatieve, efficiënte en snelle aanpak tot en met de uitgebreide kennis en de transparante, eerlijke communicatie - Afdeling Online is voor ons de perfecte partner.”

Sandra de Winter

JOZO Senior Distribution Brands Manager bij GranFood

Posts voor Jozo

Het gezicht van je merk

Zout maakt zoeter. Zout als schoonmaakmiddel. Je ongezouten mening geven of alles met een korrel zout nemen? Het zijn maar een paar voorbeelden van de veelzijdigheid van dat ene simpele product. Door creatieve toepassingen te bedenken met leuke weetjes over zout, zetten we JOZO neer als een kleurrijk merk. Toepasbaar voor heel veel dingen, naast koken. 

In onze contentkalender houden we rekening met onder meer de wensen van JOZO, met producten en thema’s die het komende kwartaal de focus moeten krijgen en met feestdagen. We maken posts voor Roze Zaterdag, het Suikerfeest en Eet geen dierendag. Zo laten we zien dat JOZO er is voor iedereen. En daarin krijgen we van JOZO volledige carte blanche, natuurlijk binnen de kaders van hun eigen merkidentiteit.

Optimale campagnes

Met de juiste visuals, oneliners en copy maken we het geheel af. Na een check met de opdrachtgever eens per kwartaal zijn we good to go. Doordat we steeds voor het kwartaal vooruit werken, staat alle content klaar en verleggen wij onze focus daarna naar het volgen van de resultaten. Op deze manier zetten we elk afzonderlijk onderdeel van de campagne optimaal in.

Post voor JOZO

“JOZO geeft ons heel veel vrijheid om hun campagnes op socials vorm te geven. En dat is fijn, want mede door hun vertrouwen konden we onze expertise op het gebied van bereik via de socials optimaal inzetten. JOZO is dé marktleider in Nederland op het gebied van zout, en het is enorm gaaf om hun online branding te helpen versterken. Dit is zo’n mooi project waarover ik op feestjes vertel.”

Daantje de Klein

Social Marketeer bij Afdeling Online

De juiste campagnes voor het juiste bereik

Bij het bereiken van je publiek is niet alleen belangrijk wát je communiceert, maar ook hoe je dat doet. Media-inkoop via reach and frequency buying past hier het best bij: dit zorgt voor massabereik tegen lage kosten. We zien dat het werkt: het online bereik van JOZO en de effectiviteit van de Facebook- en Instagramcampagnes zijn fors verbeterd. 

Dat komt mede door onze doorlopende analyses van de campagneprestaties: we houden steeds goed in de gaten welk type content goed aanslaat en welke dat minder doet. Deze inzichten nemen we steeds mee voor het opstellen van de kalender voor het volgende kwartaal.

Maud lachend achter haar laptop

De scores!

Vrijwel iedereen gebruikt zout. JOZO heeft dus een heel brede achterban (namelijk: zo ongeveer alle Nederlanders). Met onze campagnes positioneren we JOZO als betrouwbaar, vernieuwend en breed inzetbaar. De guy next door die altijd voor je klaarstaat. Supertrots zijn we op de resultaten die we samen met deze zoutgigant bereikten. En dat gevoel is wederzijds: we mogen nog een jaar voor JOZO door!

Meer weten?

Neem contact op met Jaap Schepers.

Stel je vraag aan Jaap

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >