Skip to main content

Klanten voeden met de juiste input voor FeedValid

Snel ingrediënten en producten met elkaar vergelijken – dát is wat de klanten van FeedValid willen. Deze aanbieder van ingrediënten voor diervoeding heeft een snel wisselend en super uitgebreid aanbod. Zaak om hun afnemers – producenten van diervoeding – daar zo snel en goed mogelijk doorheen te loodsen!

Webdevelopment

UX design

Linkbuilding

FeedValid Website op Mobiel

De opdracht

Voor bedrijven die op zoek zijn naar ingrediënten voor diervoeding is FeedValid the place to be. Met een rijk en snel wisselend aanbod biedt het bedrijf voor ieder wat wils – of het nu om petfood of om veevoer gaat. Klanten van het bedrijf zijn dus ook divers. Maar één kenmerk delen ze: ze willen dat aanbod snel en efficiënt vergelijken, voordat ze een keuze maken. Met onze hulp maakte het bedrijf de overstap naar een slimme online catalogus en vergelijkingsmodule, waar hun prospects zelf mee aan de slag kunnen. Winst voor iedereen!

“Bij het bouwen van een website houdt Afdeling Online heel goed rekening met het grotere geheel. In welk online landschap komt de website terecht? En hoe zorg je ervoor dat de website zo goed mogelijk past bij de doelen die wij voor ogen hebben? Dat is een groot verschil met andere webbouwers.

We kregen steeds het beste advies, passend bij onze situatie. Voor nu, en vooral ook voor de toekomst. De aanpak van Afdeling Online zorgde ervoor dat ik nog steeds erg enthousiast ben over onze samenwerking. Ik kan Afdeling Online van harte aanbevelen.”

Marijn Meiler

Voormalig Marketing Manager FeedValid

Kevin aan het werk achter iMac

De juiste tools voor de taak

Met een open source systeem richtten we de website van FeedValid aan de achterkant in als een webshop. Dat deden we op basis van user experience en usability onderzoek. En natuurlijk ook op basis van onze ruime ervaring met e-commerce platforms.

Intuïtief zoeken in uitgebreid productaanbod

De keuze voor een webshop model zorgde voor een intuïtieve customer journey, omdat we gebruik kunnen maken van gangbare usability richtlijnen. Zo konden de afnemers van FeedValid vanaf nu zelf door de omvangrijke productcatalogus grasduinen, vergelijkingen maken tussen de veelheid aan producten en kenmerken, en waar wenselijk aanvullende info of een offerte opvragen. Het bekende winkelmandje vervingen we door een geavanceerd offertesysteem. Van een salesmedewerker die alles handmatig moest uitvogelen naar een slim online systeem – een enorme efficiencywinst voor dit bedrijf!

FeedValid Website vergelijkingsscherm

Catalogus vullen? Easy!

Gezien het omvangrijke productaanbod van FeedValid, was onze klant bang dat het vullen van de catalogus een enorme dijk werk zou opleveren. Dit tackelden we door het CMS zo simpel mogelijk in te richten. Door pagina’s en blokken te standaardiseren konden medewerkers van FeedValid eenvoudig zelf nieuwe producten en pagina’s aanmaken.

En niet onbelangrijk: de website richtten we multi language in, want en groot deel van het klantenbestand van FeedValid komt spreekt Duits of Engels. Van de producten die FeedValid in de catalogus plaatst, hoeven ze enkel de unieke content te vertalen. En afbeeldingen en categorieën worden automatisch aan het juiste product gekoppeld. Gut gemacht, oder?

“De samenwerking met FeedValid verliep erg prettig. Ze hadden al duidelijk voor ogen wat de website moest doen. Toch stonden ze ook open voor onze input. Zo werkten we samen aan een snelle, flexibele en goed functionerende website die ook voor de klant helder is.

En dat is voor Afdeling Online belangrijk, omdat de opdrachtgever bij ons altijd zélf de touwtjes in handen moet kunnen houden. Tijdens het ontwikkelen, maar ook zeker daarna.”

Dirk Schraven

Senior online strateeg bij Afdeling Online

Klaar voor online marketing

Zoals klanten dat van ons mogen verwachten, hielden we bij het opbouwen van deze website meteen rekening met online marketing. Zodat onze opdrachtgever straks – als het wenselijk is – ook met Analytics en het SEO ready maken van de website aan de slag kan. Daarnaast zorgden we voor mooie, schone url’s – goed vindbaar voor Google en klaar om te delen met klanten van FeedValid. Dat was met zo’n zeer ingewikkelde product database best puzzelen (en daar zijn wij dus niet vies van ;-)). Met deze website is FeedValid klaar voor de toekomst!

De scores!

En wat we ermee bereikten? Geen flauwekul.

Meer weten?

Neem contact op met Jaap Schepers.

Stel je vraag aan Jaap