Skip to main content

JOZO – hetzelfde zout in een ander jasje

Zout. Dat nemen wij niet met een korreltje. Onze eerdere samenwerking met JOZO smaakte letterlijk én figuurlijk naar meer. Helemaal nu we met onze eigen creatieve afdeling alles in huis hebben om het verhaal van onze klant van A tot Z – of liever, van A tot O – te vertalen naar een concept dat zowel online als offline prikkelt, inspireert én impact maakt.

Design

Animatie

360 graden marketing

De opdracht

Zeg je JOZO, dan zeg je vakmanschap en traditie. Niet gek dat het merk in 2024 kiest voor een comeback van de iconische jaren ’60-verpakking. Een nostalgisch erfgoed dat vraagt om een eigentijdse vertaalslag. Onze uitdaging? Het ontwerpen van een campagne die dit verhaal vertelt en tegelijkertijd relevant is voor de consument van nu. Van online campagnes tot fysieke touchpoints: we hebben een 360 graden strategie ontwikkeld die overal in de klantreis zichtbaar is.

Van zout tot sneakers

De kern van de campagne is deze animatie, een creatieve ode aan JOZO’s rijke geschiedenis en vernieuwde blik. Met Facebook en Instagram bereikten we maar liefst 1,97 miljoen mensen in Nederland, terwijl de video op YouTube in Nederland en België ruim 10 miljoen keer werd vertoond. 👀 

En dat is niet alles! De campagne kwam tot leven met:

  • Online campagnebeelden op social media.
  • Offline impact via billboards en winkelcommunicatie.
  • Influencers die de doelgroep inspireerden.
  • Winacties waarmee we 10 mensen blij maakten met unieke sneakers in JOZO-kleuren. 👟

"Afdeling Online leverde uitstekend werk tijdens onze Heritage Campagne. Ze hielpen ons met de ontwikkeling en het beheer van content op platforms als Facebook, Instagram, YouTube en Digital Out of Home-schermen. Alles sloot perfect aan bij onze briefing en overtrof onze verwachtingen."

JOZO

Data als smaakmaker

Bij Afdeling Online gaat creativiteit hand in hand met data. Dankzij onze eerdere samenwerkingen kennen we de JOZO-doelgroep als geen ander. Met scherpe inzichten hebben we de boodschap perfect afgestemd op hun voorkeuren. Het resultaat: een campagne die niet alleen mooi is, maar ook écht werkt.

Buitenreclame 2.0

Voor deze campagne maakten we gebruik van Digital Out-Of-Home (DOOH): digitale schermen op drukbezochte locaties zoals winkelcentra, stations of langs de snelweg. Met zes strategisch geplaatste schermen in Utrecht en Amsterdam bereikten we in twee weken tijd maar liefst 1.8 miljoen mensen.

Het grote voordeel van DOOH? Je kunt je boodschap flexibel aanpassen op tijd, locatie en doelgroep. Denk aan dynamische content, zoals bewegende beelden of een advertentie die inspeelt op het weer. Ideaal om een breed publiek te bereiken met precies de juiste boodschap op het juiste moment.

💡 Tip: Wist je dat je je DOOH-campagnes nu rechtstreeks via Afdeling Online kunt inkopen? Dat scheelt tijd, kosten en zorgt voor een soepele uitvoering van je campagnes.

Een smaakvolle samenwerking met impact

Met JOZO hebben we een campagne ontwikkeld die traditie en innovatie perfect samenbrengt. En dat hebben de cijfers bewezen:

  • Bijna 12 miljoen impressies op YouTube, Facebook en Instagram en 2,2 miljoen unieke mensen bereikt via social media
  • Een uitzonderlijke CPM van €1,22 op YouTube Ads (ruim onder de benchmark van €2,00 – €4,00).
  • 1,8 miljoen mensen bereikt via DOOH-schermen.
  • 135 deelnemers aan de winacties en 10 gelukkige sneakerdragers.

Meer weten?

Neem contact op met Nils

Stel je vraag aan Nils >

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >