Skip to main content

Facebook marketing voor Cycletours

What’s in a name? Het mag duidelijk zijn: Cycletours biedt fietsvakanties aan. Maar daarmee is zeker niet alles gezegd. Want met haar 40 jaar ervaring is Cycletours specialist als het om fietsvakanties gaat en een wereldwijd bekend fenomeen. Van het vlakke polderlandschap in ons eigen Nederland tot aan het heuvelachtige gebied in Ecuador en Nieuw-Zeeland, met Cycletours tourt de fietsfanaat de hele wereld rond. Compleet met de meest bijzondere verblijven, zoals een hotel in de vorm van een boot. Vanaf 2016 helpen we Cycletours online koploper te worden, door de doelgroep via de Facebook-newsfeed naar de website van Cycletours te verwijzen.

Facebook

SEO en SEA

Community management

cycle tours logo

De opdracht

In de winter van 2016 schoten wij bij Afdeling Online in de pedalen voor deze leuke klant. Om niet alleen de Nederlandse markt, maar ook de internationale markt goed te kunnen bedienen, pakten we zowel de online promotie van cycletours.nl als cycletours.com op. Double the fun! En dat geldt ook voor onze Facebook-inzet: we spreken de consument direct aan via de organische én betaalde route. Deze vullen elkaar immers perfect aan. Waar we de brede doelgroep via advertising warm maken voor de mooiste tours, zorgen we via de pagina dat de achterban van Cycletours het merk helder op het netvlies heeft staan.

"We vertrouwen elkaar blindelings en vullen elkaar perfect aan. De expertise die wij in huis hebben vertaalt Afdeling Online van A tot Z naar creatieve & effectieve content op Facebook."

Tino Perlot

Cycletours

Facebook community management

Vragen wordt overgeslagen. Een wijze les die we al op jonge leeftijd leren. Maar niets is minder waar, vinden wij bij Afdeling Online. Dit vormt dan ook steeds het uitgangspunt bij het beheren van de Cycletours-facebookpagina’s. We sturen niet aan op harde sales, maar promoten de vele fietsvakanties door te inspireren, een verhaal te vertellen. We zetten bijzondere plekjes in de schijnwerpers, vragen de consument om haar favoriete bestemming, en gaan dieper in op de ontstaansgeschiedenis van een tour. Daarnaast benutten we de nieuwste mogelijkheden van Facebook volop. Zo werken we regelmatig met het taggen van producten en spelen we graag met creatieve carrouselweergaven.

Product tagging

Voor Cycletours voegden we producttags toe, zodat de fietsfanaat in één oogopslag ziet welke droomreizen aangeboden worden binnen Europa. Het wordt nog leuker: via deze tags klikt de bezoeker namelijk eenvoudig door naar de webpagina waar de reis te vinden is.

Creatieve carrousel

Hoe ziet zo’n Cycletours-trip er dan precies uit? Dat zien alle internationale fans meteen in de creatieve carrousel die we voor de Engelstalige Facebook-pagina maakten. Met één druk op de knop was de reis ook nog eens zo geboekt.

Facebook advertising

Allereerst werd een likecampagne gelanceerd om nog meer reuring te genereren op de pagina van Cycletours en de fietsfanaat zodoende op de hoogte te houden van de allerleukste trips. Indirect stimuleert dit ook de verkoop, omdat we Cycletours top-of-mind maken bij de doelgroep. Maar we zouden Afdeling Online niet zijn als we direct voor de winst gaan. Daarom trekken we met regelmaat een sprintje door conversiegerichte campagnes in te zetten, waarmee we de vele prachtige fietsvakanties aan de juiste persoon matchen. Natuurlijk weer op een heel verhalende wijze.

De scores!

Een dubbele inzet, een dubbele impact: dat is onze ambitie voor Cycletours. Of dit gelukt is? De cijfers liegen er niet om.