Skip to main content

Boost voor online branding designmerk DETJER

Kan een meubel zowel een lust voor het oog zijn áls superfijn zitten? Het antwoord is ja. Het relatief jonge DETJER bewijst dat. Dit hippe design merk is geworteld in Nederland, maar richt zich op klandizie in grote delen van Europa. Een mooie klus voor ons om hen online aan nog meer bekendheid en conversie te helpen.

Strategie

Google search ads

Social marketing

Detjer-fotoshoot
Detjer logo

De opdracht

Designmerk DETJER is gestart vanuit een liefde voor prachtige meubels, handgemaakt in Indonesië. Om het merk online te branden en de naamsbekendheid te vergroten in Nederland, België, Spanje, Frankrijk en Duitsland, schakelde het bedrijf Afdeling Online in. Zo houden zij de handen vrij om te doen waar hun passie ligt – het doorontwikkelen van die fijne productlijnen. Dat is een samenwerking die wat ons betreft helemaal goed zit.

“Als je weet waar je je op moet richten, is het niet erg om geld uit te geven aan online adverteren. Het betaalt zich namelijk vanzelf terug, als je het tenminste gericht aanpakt. Afdeling Online helpt ons daarbij. Buiten de campagnes om adviseert het team ons ook over andere zaken, zoals over het toevoegen van SEO pagina’s om nog beter vindbaar te zijn. Dat totaalplaatje maakt de samenwerking erg prettig.”

Bjorn Thomasse

Eigenaar DETJER

Detjer case

Wat een plaatje

Een beeld zegt meer dan duizend woorden. En voor de meubels van DETJER is dat zeker het geval. Deze producten moet je laten shinen op al je online kanalen. Een fotoshoot* opzetten en begeleiden was dus één van de logische eerste stappen die we hier zetten. Zo zorgen we voor perfect stilstaand en bewegend beeld voor op de website en de socials. Als dat geen instant matchmaker is?

Ook kreeg het bijzondere verhaal van DETJER een plek op de website. Deze meubels zijn van hoge kwaliteit, en daar hoort ook een bepaald prijskaartje bij. Door het verhaal achter het merk te delen, tonen we potentiële kopers wat dit merk nu zo uniek maakt. We geven hen het gevoel onderdeel te worden van het verhaal van DETJER. En dat maakt de kans op een aankoop groter. 

*De foto’s en video’s van de fotoshoot zijn gemaakt door Studio Flabbergasted.

Stappen maken

Kan het nog beter? Zeker. Op basis van onze analyses bepalen we samen met de klant steeds wat strategisch gezien een goede vervolgstap is. Voor DETJER is dat: het toevoegen van SEO pagina’s om nóg beter vindbaar te zijn. Een klus waar we as we speak aan werken.

“We kunnen veel voor dit mooie merk betekenen op het gebied van online branding en conversie. Dat zien we ook in onze analyses. Door deze steeds goed en helder over te brengen aan de klant nemen we hen mee in wat we doen. Het kweken van begrip en inzicht staat hoog in het vaandel. Het moet voor hen duidelijk zijn waarom we bepaalde keuzes maken. Zo blijft de klant bij ons altijd aan zet.”

Daantje de Klein

Social marketeer bij Afdeling Online

Detjer_Pinterest

Juiste balans tussen branding en conversie

Voor het laten slagen van de strategie van deze klant is een optimale samenwerking tussen Google ads en social ads nodig. Social ads (in dit geval via Facebook, Instagram en Pinterest) zorgen voor naamsbekendheid en branding bij potentiële klanten. Is de interesse gewekt, en googlen ze op zoekwoorden als ‘rotan stoel’ of op de merknaam? Dan denken ze waarschijnlijk na over een aankoop. Daar past een Google search ad beter bij. 

Zet je dan altijd fifty-fifty in op beiden kanalen? Voor DETJER is het antwoord nee. In onze analyses zien we dat mensen in bepaalde maanden simpelweg minder snel meubels kopen. In zo’n periode is het vooral zaak om top-of-mind te blijven en zetten we dus hoger in op ads via de socials. Een andere maand is er weer meer ruimte voor aankoop van meubels, en zetten wij dus weer vol in op converterend verkeer. Zo houden we de balans goed en werken we doelgericht aan de targets die DETJER zich gesteld heeft.

Goed targeten

Qua targeting beperken we ons niet tot particuliere doelgroepen alleen. Een designmerk als DETJER moet het ook deels van stylisten en dealers hebben. Zakelijke partners, dus. Door ons met advertising te richten op deze doelgroepen, door bijvoorbeeld stylisten te targetten tijdens een vooraanstaande beurs als Maison et Objet in Parijs, breiden we ook dit netwerk van uit.

Detjer_fotoshoot

De scores

Meer weten?

Neem contact op met Jaap

Stel je vraag aan Jaap

Afdeling Academy

Word je klant van Afdeling Online? Dan krijgen jij en je team gratis toegang tot onze online leeromgeving met meer dan 50 uur aan lesmateriaal over online marketing. Jij slimmer, wij blij.

Lees meer over onze academy >