De nieuwe bieb
Bibliotheek Nieuwe Stijl is een nieuw online platform van Bibliotheek Midden-Brabant. Want: de Bibliotheek is aan het veranderen. Nog steeds willen ze de wereld van mensen groter maken. Mensen uitdagen verder te kijken. Mensen helpen verder te komen. Dit doen ze allang niet meer alleen door boeken uit te lenen. En dit doen ze allang niet meer alleen in fysieke vestigingen. Ze stimuleren en organiseren het creëren, delen en toegankelijk maken van kennis en verhalen. Aan de hand van hun rijke collectie, maar ook door een podium te bieden en een werkplaats te creëren. Dit doen ze samen met andere organisaties en met hun gebruikers. Bibliotheek Nieuwe Stijl dus.
De opdracht
Een nieuw platform is een fijne start, maar hoe zorg je ervoor dat dit platform vervolgens ook bezoekers krijgt? Daarin hebben wij geadviseerd middels een Contentplan. En nog leuker voor ons: we mochten dit plan ook mee uitvoeren.
"Wij willen jullie hartelijk danken voor jullie grote bijdrage aan het succes van de campagne Bibliotheek Nieuwe Stijl. Mede door jullie inzet en expertise is deze bekroond met de Bonk."
Team Marketing & Communicatie
Bibliotheek Midden-Brabant
Het resultaat
Inmiddels communiceren we wekelijks een aantal artikelen die het op platform verschijnen. Daarbij plaatsen we Facebookberichten, Twitterberichten en maken we Facebookadvertenties. Met als doel meer lezers voor de website genereren. Tot slot doen we ook het onderhoud voor de Google Grants campagne.
Prijzenkast
Het project Bibliotheek Nieuwe Stijl werd bekroond met een Bonk, de belangrijkste communicatieprijs van Brabant. Daardoor ontvingen we een mooie bos bloemen op kantoor.